Κώδικας Δεοντολογίας Διαφήμισης ΜΗΣΥΦΑ
Μήνυμα από τον Γενικό Διευθυντή του ΕΦΕΧ
Ο παρών αναθεωρημένος Κώδικας έχει συνταχθεί από τον Σύνδεσμο Εταιρειών Φαρμάκων Ευρείας Χρήσης (ΕΦΕΧ) με σκοπό την εξασφάλιση της καθολικής αποδοχής και υιοθέτησης, από τα μέλη του, υψηλών προτύπων συμπεριφοράς τόσο στις αλληλεπιδράσεις με τους Επαγγελματίες Υγείας, τις Αρχές Υγείας και τους πολίτες, όσο και στη διάθεση και προώθηση των προϊόντων ενδιαφέροντος του ΕΦΕΧ.
Η διαφήμιση των προϊόντων ενδιαφέροντος του ΕΦΕΧ διέπεται από οδηγίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, έτσι όπως έχουν ενσωματωθεί στην Ελληνική νομοθεσία μέσω νόμων, Υπουργικών αποφάσεων και των διευκρινιστικών εγκυκλίων του ΕΟΦ.
Ο Κώδικας περιέχει χρήσιμες πληροφορίες/οδηγίες, οι οποίες είναι ευθυγραμμισμένες τόσο με το νομικό πλαίσιο που διέπει τη φαρμακοβιομηχανία όσο και με τα επαγγελματικά πρότυπα δεοντολογίας και καλής επαγγελματικής συμπεριφοράς.
Η αποδοχή και η τήρηση των οδηγιών του παρόντος Κώδικα αποτελούν προϋπόθεση συμμετοχής εταιρειών, που προωθούν προϊόντα ενδιαφέροντος ΕΦΕΧ, στο Σύνδεσμο. Οι Εταιρείες υπεύθυνοι κυκλοφορίας προϊόντων ενδιαφέροντος ΕΦΕΧ, μέλη ή μη, που υιοθετούν το Κώδικα δεσμεύονται επίσης για την εφαρμογή του , τόσο στο πνεύμα όσο και στο γράμμα.
Ο Κώδικας έχει συνταχθεί προκειμένου να βοηθήσει και διευκολύνει τα στελέχη των εταιρειών στην προώθηση των προϊόντων τους, σύμφωνα με τη νομοθεσία και τις εγκυκλίους του ΕΟΦ. Είναι σχεδιασμένος να χρησιμοποιείται σε συνδυασμό με τη νομοθεσία και τις εγκυκλίους και σε καμία περίπτωση δεν τις υποκαθιστά.
Ο Σύνδεσμος ΕΦΕΧ θέλει να ευχαριστήσει τον αρχιτέκτονα αυτού του Κώδικα κ. Κώστα Σπυρόπουλο, του οποίου η μακρόχρονη εμπειρία στο χώρο του φαρμάκου και ειδικότερα σε θέματα πολιτικής και συμμόρφωσης είναι σημαντική, καθώς και τις ειδικές επιτροπές που οργανώθηκαν από τον ΕΦΕΧ προκειμένου να συνεισφέρουν στην αναθεώρησή του.
Θ. Δόκιος