Loading...
 
750 ηλεκτρονικά φαρμακεία στην Ελλάδα
Τετάρτη 08 Απρ 2015
Φαρμακεία Έρευνες
0
Περισσότερα από 750 ηλεκτρονικά φαρμακεία λειτουργούν στη χώρα μας, με τζίρο 75 εκατ. ευρώ. Οι επτά στους δέκα online καταναλωτές αγοράζουν καλλυντικά, βιταμίνες και συμπληρώματα διατροφής.
Στον χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου επεκτείνονται συνεχώς τα φαρμακεία στη χώρα μας. Πέρυσι, επτά στους δέκα Ελληνες «online» καταναλωτές αγόρασαν κάποιο καλλυντικό ή βιταμίνη - συμπληρώματα διατροφής από ηλεκτρονικό φαρμακείο εκμεταλλευόμενοι τις χαμηλές τιμές και τις προσφορές. Την ίδια στιγμή, ωστόσο, ένα στα δέκα ηλεκτρονικά φαρμακεία στην Ελλάδα είναι αμφίβολης νομιμότητας, καθώς δεν αναφέρεται διεύθυνση φυσικού καταστήματος όπως επιβάλλεται, ενώ το 15% δεν τηρεί τις υποχρεώσεις του ως ηλεκτρονικόκατάστημα.

Τα στοιχεία αυτά προκύπτουν από μελέτη του Εργαστηρίου Ηλεκτρονικού Εμπορίου και Επιχειρείν του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών για την καταγραφή και αξιολόγηση των ηλεκτρονικών φαρμακείων στην Ελλάδα, που έδειξε ότι η συγκεκριμένη αγορά χαρακτηρίζεται από «ανωριμότητα» αλλά έχει σαφώς προοπτικές.

Αυτή τη στιγμή λειτουργούν στην Ελλάδα 750 ηλεκτρονικά φαρμακεία (στη μελέτη αναλύθηκαν 210) με ετήσιες πωλήσεις που ξεπερνούν τα 75 εκατομμύρια ευρώ.

Σύμφωνα με τη μελέτη, τέσσερις στους δέκα (39%) online καταναλωτές αγόρασαν το 2014 από ηλεκτρονικό φαρμακείο κάποιο προϊόν προσωπικής φροντίδας, και τρεις στους δέκα (31%) αγόρασαν βιταμίνες και συμπληρώματα διατροφής. Μάλιστα, τα καλλυντικά και σι βιταμίνες είναι στη 10η θέση και 14η θέση αντίστοιχα, στη λίστα με τα προϊόντα με τις συχνότερες online αγορές στην Ελλάδα για το 2014. Τέσσερις στους δέκα καταναλωτές αναφέρουν ότι στα ηλεκτρονικά φαρμακεία βρίσκουν καλύτερες προσφορές και το 37% ότι βρίσκει καλύτερες τιμές. Το 28% δίνει σημασία στην άμεση παράδοση, το 22% στην ταχύτητα στην εξυπηρέτηση και το 21% στην ευκολία εύρεσης προϊόντων.

Τουλάχιστον το 25% των ελληνικών ηλεκτρονικών φαρμακείων λειτουργεί με τις βέλτιστες διεθνείς πρακτικές και προσφέρει ολοκληρωμένες υπηρεσίες στους καταναλωτές. Παράλληλα όμως ένα 25% των e-φαρμακείων θα «κοβόταν» κατά τη διαδικασία πιστοποίησης, καθώς είτε δεν παρέχει στοιχεία για τη διεύθυνση του φυσικού καταστήματος, τον αριθμό άδειας λειτουργίας κ.ά. (ηλεκτρονικό φαρμακείο μπορεί να ανοίξει μόνο φαρμακοποιός με άδεια ίδρυσης και λειτουργίας φαρμακείου) είτε δεν αναρτά αριθμό επικοινωνίας, όρους χρήσης, ΑΦΜ κ.ά. Οπως ανέφερε στην «Κ» η υπεύθυνη ερευνών του Εργαστηρίου Ηλεκτρονικού Εμπορίου του ΟΠΑ, δ ρ Κατερίνα Φρα'ίδάκη, έως τον περασμένο Αύγουστο άνοιγαν με ραγδαία ταχύτητα ηλεκτρονικά φαρμακεία στην Ελλάδα, τα οποία επιδίδονταν σε ένα «πόλεμο τιμών» με αποτέλεσμα τελικά να μειώνεται σημαντικά η κερδοφορία τους.

Έκτοτε, ο ρυθμός μειώθηκε, ενώ άρχισαν να καταγράφονται σταδιακά νέες τάσεις που στοχεύουν περισσότερο στην καλύτερη εξυπηρέτηση αλλά και την εγκαθίδρυση σχέσης εμπιστοσύνης με τον καταναλωτή. Οι τάσεις αυτές είναι οι εξατομικευμένες υπηρεσίες (π .χ. έλεγχος παραγγελίας), η ψηφιακή συνεργασία των φαρμακείων με επώνυμους προμηθευτές και η αξιοποίηση του φυσικού φαρμακείου.

Της ΠΕΝΝΥΣ ΜΠΟΥΛΟΥΤΖΑ 

Πηγή:  Εφημερίδα "Καθημερινή"/ 8 Απριλίου 2015
Σχετικά Άρθρα

Κανένα σχόλιο... κάνετε ένα δικό σας σχόλιο

Κάνετε Login για να σχολιάσετε το άρθρο